Oxy Professional
Oxy Professional
Genom att beställa på oxy-professional.se godkänner du de vid tidpunkten publicerade villkoren och bekräftar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Termerna ”vi”, ”våra”, ”oss” och ”vårt” avser Oxy Professional.
Oxy Professional AB
Storskogsvägen 6, 144 32 Rönninge
Org.nr: 559467-1843
Varje produkt anges med pris inklusive moms. I kassan kan du se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter och avdragna rabatter.
Vi skickar ditt paket till din adress med Postnord.
Om du vill ångra ditt köp eller någon produkt från din beställning måste du meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit varorna, i enlighet med Distansavtalslagen. Helst mejlar du en retur till office@oxy-professional.se enligt instruktionerna nedan. För att din retur ska godkännas måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage och kvitto.
Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket inkluderar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.
Efter att du meddelat oss om din avsikt att returnera (helst genom att registrera en retur till office@oxy-professional.se) har du 14 dagar enligt distansavtalslagen på dig att returnera produkten. När vi mottagit din retur och bedömt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, kommer vi att återbetala dig inom 14 dagar och meddela dig via mejl att ärendet är avslutat. Återbetalningen sker med samma betalningssätt som användes vid köpet.
Om du har ångrat ditt köp, gör du en retur. Om du har fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din beställning, gör du en reklamation. Observera att vi inte har någon ”nöjd kund-garanti”. Detta innebär att vi ej godkänner returer/reklamationer av produkter som du använt men som ej lever upp till dina förväntningar. För att registrera en retur- eller reklamationsförfrågan, mejlar du till office@oxy-professional.se. I ämnesfältet anger du om det gäller RETUR eller REKLAMATION följt av ditt ordernummer. Se exempel (RETUR / 12345). Ordernumret hittar du i din orderbekräftelse. Beskriv ditt ärende och bifoga kvitto/orderbekräftelse. För att snabba på retur-/reklamationshanteringen kan du bifoga en bild av aktuell skada/reklamationsorsak (gäller endast reklamationer).
Efter att du registrerat din retur- eller reklamationsförfrågan kommer du att kontaktas via mejl för vidare instruktioner angående ditt ärende. I de fall en produkt ska skickas tillbaka till oss, invänta avgiftsfri returfraktsedel. Vi återbetalar ej eventuella egna fraktkostnader.
Som kund ansvarar du för produkten tills den mottagits av vår returavdelning, vilket inkluderar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Länk till EU gemensamma tvistlösningssida hittar du här.
Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm
Leveranstiden är normalt 2–3 dagar inom Sverige.
Vid försening över 60 dagar från beställningsdatum har du rätt att häva köpet.
Vill du veta mer om hur vi behandlar dina personuppgifter, vänligen läs vår integritetspolicy.